Bluetooth Mac Mouse op HPNC WinXP laptop

Posted on 17 August 2011

0


Zet de muis aan en klik op het blauwe BT icoontje in de taakbalk naast de klok. Kies ‘add bluetooth device’ of iets wat daarop lijkt. Nu gaat hij zoeken naar de devices in de rage en vind hij de muis. Selecteer de muis en hij gaat de ‘bluetooth virtuele HID muis’ installeren. Daarna vraagt hij om een pin code. Voer 0000 in en je muis werkt na een seconde.

Maar dit werkte niet op mijn HP 6320 laptop. Het heeft gewerkt, maar nu krijg ik de hele bluetooth niet aan de praat. In configuratiescherm vond ik twee bluetooth logootjes. Hieronder mijn zoektocht en oplossing.

Bluetooth Devices

In Control Panel heb ik de optie ‘bluetooth devices’. Maar onder het tabje ‘hardware’ staat niets vermeld.

De driver (HP integrated module with bluetooth 2.0) is goed geïnstalleerd, volgens Device Manager. Ik heb dit opnieuw gedaan door het te verwijderen en daarna alleen de driver aan te wijzen in SP32315. Daarna opnieuw opgestart. Dit artikel geeft nog een tip over de services account. Ook dit heb ik gedaan. Daarna opnieuw opgestart. De hardware wordt nog steeds niet gezien in ‘bluetooth devices’.

Het icoon is het resultaat van het bestand bthprops.cpl in de system32 map van windows. Verwijderen/renamen heeft geen zin: windows plaatst het terug en/of klaagt over missend bestand bij het opstarten. Daarom via run->services de volgende twee services uitgezet:
Bluetooth Service en Bluetooth Support Service. Nu is het icoontje weg.

Bluetooth Configuration

Vanuit SP32315 de setup.exe uitgevoerd. Nu is de Bluetooth Configuration Software geïnstalleerd alsook een ‘my bluetooth places’ onder my computer in de verkenner.

Vervolgens kan ik allerlei services selecteren door op het bluetooth icoontje te klikken. Ik heb niets geselecteerd, dat is nu niet nodig en kan later altijd nog via control panel. Daarna komt het zoeken van BT Devices wat in één keer tot het succesvol koppelen van de muis heeft geleid.

Posted in: WinXP/PC